امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
شناسه خبر: ۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد در گفتگو با بصرنیوز:

برخی آقایان سعی دارند با گزافه گویی بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری مشهد را تحت الشعاع قرار دهند/هزینه های تبلیغات قطار شهری مشهد در راستای اقتصاد مقاومتی است

اینکه برخی آقایان هزینه های تبلیغات وهزینه های نجومی در رسانه ملی را پیش می کشند باید عرض کنم که این هم از همان گزافه گویی ها است که قصد دارند پیشرفت و دستاورد بزرگ و جهادی را تحت الشعاع قرار دهند این بزرگترین پروژه در تاریخ شهرداری مشهد است و مبغلی عظیم حدود هزار و هفتصد ميليارد هزینه داشته است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصرنیوز،در حالی که چند هفته از افتتاح فاز ۲ قطار شهری مشهد می گذرد و به گواه تمام مسئولان شهری و کشوری،این طرح از اقدامات جهادی و موثر در زمینه ی خدمات شهری می باشد و در مراسم افتتاحیه آن،مسئولان بلند پایه نظام شرکت داشتند،در اقدامی عجیب رسانه های اصلاح طلب ورسانه های منسوب به شهردار سابق مشهد با بهانه ی سیاسی بودن شورای شهر مشهد،هنوز سعی در تخریب و انتقاد از این طرح عظیم ملی را دارند.
موج تخریب ها پس از آنکه یکی از اعضای شورای شهر مشهد در جلسه صحن علنی ۳ اسفند،طبق روال معمول از اقدامات شهرداری و مسئولین مربوطه تشکر و قدردانی می کند آغاز شد و رسانه های برآشفته از اقدام موثر و جهادی طرح قطار شهری،بلافاصله سعی در تخریب شهردار،شهرداری و شورای شهر مشهد به بهانه ی تشکر یا تبلیغات شهرداری کردند.لازم به ذکر است که خط ۲ قطار شهری مشهد قرار بود در زمان شهردار سابق در طول سه سال ساخته شود اما شهردار سابق پس از گذشت ۵ سال از آغاز پروژه در زمان مدیریتش و صرف ۵۵ درصد از هزینه کل طرح تنها با پیشرفت ۱۷ درصدی قطار شهری را تحویل شهردار فعلی داد.

در چند روز گذشته نیز برخی از اعضای شورای شهر مشهد مقدس با تکرار بعضی از این ادعاها و همچنین مطرح کردن هزینه های بی رویه در تبلیغات شهرداری از طرحی ناقص،به این موج دامن زدند.

به همین مناسبت گفتگویی انجام دادیم با مهدی رضوی کیا مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد که در ادامه مشاهده می کنید:

مهدی رضوی کیا در مورد اتفاقات و حواشی بعد از افتتاح فاز ۲ قطار شهری مشهد پیرامون حملات به این طرح عظیم ملی گفت: یک عده در فضای شهر مشهد از اینکه پروژه های شورای چهارم اطلاع رسانی شود خوف دارند ، بخاطر اینکه از روز اول گفته اند که این شورا یک شورای سیاسی است و تخصص محور نیست و خروجی نخواهد داشت اما حالا که پروژه ها یکی پس از دیگری به ثمر می نشیند و چون از ین قضیه ضرر خواهند کرد و خلاف آن حرفا و ادعاهایی است که از ابتدا گفتند لذا سعی می کنند به هر طریقی که امکانش هست این مسئله را به بهانه های مختلف تحت الشعاع قرار دهند که یکی ازین موارد هم موضوع مهم خط۲ قطار شهری است که مطرح می کنند این پروژه در گذشته بوده است ، این درست است که پروژه و طرح مربوط به گذشته است اما بطور کامل به گل نشسته بود و نه تنها مشکلی از شهر را حل نکرده بود بلکه مشکلات بسیاری را هم به وجود آورده بود مانند مشکلات ترافیکی سنگین برای مردم و متأسفانه باعث آزار و اذیت مردم شده بود و در حالی که حدود ۱۷درصد پیشرفت داشته رها شده بود و این شورای چهارم است که توانست به حرکت و مدیریت جهادی این پروژه ی عظیم را اصلاح کند و به ثمر بنشاند.

وی در مورد بحث هزینه ها و تبلیغات این پروژه و حملات بعضی از رسانه ها به بهانه ی عدم همخوانی هزینه های تبلیغات در رسانه ملی با اقتصاد مقاومتی افزود: اینکه برخی آقایان هزینه های تبلیغات وهزینه های نجومی در رسانه ملی را پیش می کشند باید عرض کنم که این هم از همان گزافه گویی ها است که قصد دارند پیشرفت و دستاورد بزرگ و جهادی را تحت الشعاع قرار دهند این بزرگترین پروژه در تاریخ شهرداری مشهد است و مبغلی عظیم حدود هزار و هفتصد ميليارد هزینه داشته است .
استاندارد جهانی به این صورت است که ۱ درصد بودجه ی پروژه را به تبلیغات و اطلاع رسانی آن اختصاص می دهند ، ۱درصد از هزارو هفتصد میلیاد تومان حدود ۱۷ ميليارد خواهد شد و قطعا هزینه ای به این صورت برای اطلاع رسانی و تبلیغات اختصاص نیافته است و مبلغ اندکی بوده است که در تعامل با صدا و سیما و جناب آقای مرتضوی که شخیصتی ملی دارند در رأس این تعامل بودند و تبلیغات را با هزینه ای بسیار اندک پیش بردیم به اندازه ی ۴تا نیم تای اول روزنامه ی خراسان هم هزینه نشده است براي اطلاع رسانی خط۲ قطار شهری در صدا و سیما و در جلسه ی شورا هم بیان کرده اند دوستان اما عده ای دوست ندارند قبول کنند با اسناد گفتیم و کارگروهی هم متشکل از جناب آصفی و جهانبخش چون صدا و سیمایی بوده اند تشکیل شد و اسناد را به جناب آصفی ارائه کردیم ایشان هم قانع شدند و خدمت هرکدام از دوستانی که چنین ادعایی دارند می رسیم و اسناد را ارائه خواهیم کرد .

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد افزود: چون نزدیک انتخابات هستیم این مسائل بیشتر سمت و سوی سیاسی دارد تا اینکه بخواهد از دید کارشناسی و در حقیقت موضع گیری ها جنبه ای انتخاباتی دارد اما به هر حال در فضایی شفاف اسناد را در اختیار دوستان قرار می دهیم و اگر هم متقاعد نشدند به نظارت عالی شورا مراجعه کنند و نظارت بیشتری را پی بگیرند.

قطعا کشاندن مسائلی اینچنینی به صلاح کار شورای چهارم نیست و اعضای شورا بهتر است که از همین مسیری که برای تعیین و نظارت شورا وجود دارد اقدام و حرکت کنند .

رضوی کیا افزود: شورا و روابط عمومی شهرداری وظیفه دارند پاسخگوی سوالات نمایندگان شورا باشند و شفاف سازی کنند و هزینه ها را در اختیار اعضا قرار دهیم اما کسانی که خارج از شورا بخواهند به هر طریقی فشار بیاورند تا اطلاع رسانی ها متوقف شود و تلاش های مثال زدنی این شورا مطرح نشود باید بدانند که قطعا ازین مسیر عقب نشینی نخواهیم کرد، افراد و پاک و انقلابی این تلاش های جهادی و قابل تقدیر را انجام دادند و این وظیفه ی ما و حق این شورا است که اطلاع رسانی کند و قطعا باعث ایجاد امید میشود مشهد متعلق به همه ی مردم ایران است و یک شهر ملی و حتی فرا ملی است .
این مسیر محکم تر و منسجم تر از گذشته طی خواهد شد و تا پایان دوره ی شورای چهارم ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه مطرح کرد: هزینه های تبلیغات هم در راستای اقتصاد مقاوتی اختصاص یافته با صدا و سیما قراردادی ۲۰۰ میلیون تومانی بسته شده برای اطلاع رسانی خط ۲ قطار شهری و ۷۰۰میلیون هم که ذکر شده در جلسه ی شورا هزینه ای است برای کارهایی که باید اطلاع رسانی شود و صرفا قرارداد شهرداری با صدا و سیما است که ۲۰۰میلیون تومان از آن همانطور که ذکر شد صرف تبلیغات خط ۲ قطار شهری شده ما اجلاس شهرداران را داریم ، پروژه ی مشهد ۲۰۱۷ و کارهای بسیاری مانده که باید اطلاع رساني و تبلیغات شود این هزینه ی یاد شده برای همه ی امور و تبلیغات پروژه های پیش رو است و مبنا هم برای این رقم اقتصاد مقاومتی بوده است و دور از اسراف و مسائلی ازین قبیل است که عده ای مطرح میکنند اما اینکه انتظار داشته باشند اطلاع رسانی نکنیم که هزینه ها بالا نرود این حرف منطقی ای نیست ، بارها مقام معظم رهبری هم ضرورت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف اجرایی را گوشزد کرده اند و ما هم وظیفه مان است اطلاع رسانی کنیم و تلاش هم بر این است تا با کمترین هزینه بهترین عملکرد صورت بپذیرد.

مهدی رضوی کیا در پایان خاطر نشان کرد: بعضی افراد هم از فضای کارشناسی خارج می کنند این مسائل پر اهمیت را و نیت سياسي کاری دارند به عنوان مثال مطرح شدن اینکه متضاد با اقتصاد مقاومتی است این تبلیغات و هزینه ی محدود و… و این طبیعی است در پایان دوره ها فضای بعضا از بحث کارشناسی خارج می شود به هرحال وظیفه ی شهرداری است که گزارش عملکردش را برساند و عده ای سو استفاده می کنند اگر ما پیشرفت و کارآمدی نظام را بازگو نکنیم قطعا بیگانگان نظام را زیر سؤال می برند ، و شاید بعضی از اعضای شورا سعی دارند تا در این موج سیاسی انتخاباتی ایجاد شده واقعا سوالاتشان را مطرح کنند ولی خارج از اعضای شورا قطعا یک عده دارند برنامه ریزی می کنند و دیدگاهشان هم این است تا با ایجاد فشار ما این مسیر را ادامه ندهیم اما ان شاالله عقب نشینی نخواهیم کرد.

نظرات

آخرین اخبار