امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
شناسه خبر: ۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
نخعی راد در گفتگو با بصرنیوز:

آقایانی که نمایندگان مدیریت قبلی شهری هستند در هر موردی که شهرداری پیشرفت کرده شروع به اعتراض و سر و صدا کردن می کنند

در ارتباط با موضوع قطار شهری گرچه شروع کار در شورای سابق کلید خورد اما همه گزارش ها حاکی از آن است که با صرف بودجه ی ۸۰ درصدی(پیشرفت مالی) ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این ۱۷ درصد هم در طول ۵سال بوده و باید بهمن ماه سال ۹۲ افتتاح می شده است ، اما ما بعد از گذشت چند ماه از شورای چهارم تازه مبانی پیمانی آن را اصلاح کردیم قابل توجه است که ۱۷ درصد در طی ۵سال یعنی سالی حدود ۳.۵ درصد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصرنیوز،در حالی که چند هفته از افتتاح فاز ۲ قطار شهری مشهد می گذرد و به گواه تمام مسئولان شهری و کشوری،این طرح از اقدامات جهادی و موثر در زمینه ی خدمات شهری می باشد و در مراسم افتتاحیه آن،مسئولان بلند پایه نظام شرکت داشتند،در اقدامی عجیب رسانه های اصلاح طلب ورسانه های منسوب به شهردار سابق مشهد با بهانه ی سیاسی بودن شورای شهر مشهد،هنوز سعی در تخریب و انتقاد از این طرح عظیم ملی را دارند.
موج تخریب ها پس از آنکه یکی از اعضای شورای شهر مشهد در جلسه صحن علنی ۳ اسفند،طبق روال معمول از اقدامات شهرداری و مسئولین مربوطه تشکر و قدردانی می کند آغاز شد و رسانه های برآشفته از اقدام موثر و جهادی طرح قطار شهری،بلافاصله سعی در تخریب شهردار،شهرداری و شورای شهر مشهد به بهانه ی تشکر یا تبلیغات شهرداری کردند.لازم به ذکر است که خط ۲ قطار شهری مشهد قرار بود در زمان شهردار سابق در طول سه سال ساخته شود اما شهردار سابق پس از گذشت ۵ سال از آغاز پروژه در زمان مدیریتش و صرف ۵۵ درصد از هزینه کل طرح تنها با پیشرفت ۱۷ درصدی قطار شهری را تحویل شهردار فعلی داد.

در چند روز گذشته نیز برخی از اعضای شورای شهر مشهد مقدس با تکرار بعضی از این ادعاها و همچنین مطرح کردن هزینه های بی رویه در تبلیغات شهرداری از طرحی ناقص،به این موج دامن زدند.

به همین مناسبت گفتگویی انجام دادیم با مهندس نخعی راد رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر که در ادامه مشاهده می کنید.

مهندس نخعی راد در مورد پیشرفت قطار شهری در دوران شهردار سابق و مقایسه آماری و فنی  این طرح با شورای فعلی گفت:

سیاست این شورا از ابتدای کار این بود که روی کارهای اساسی شهر برنامه ها را متمرکز کند و این کار را هم کردیم ، در ارتباط با موضوع قطار شهری گرچه شروع کار در شورای سابق کلید خورد اما همه گزارش ها حاکی از آن است که با صرف بودجه ی ۸۰ درصدی(پیشرفت مالی) ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این ۱۷ درصد هم در طول ۵سال بوده و باید بهمن ماه سال ۹۲ افتتاح می شده است ، اما ما بعد از گذشت چند ماه از شورای چهارم تازه مبانی پیمانی آن را اصلاح کردیم قابل توجه است که ۱۷ درصد در طی ۵سال یعنی سالی حدود ۳.۵ درصد.

وی افزود: در طی این مدت تمام خیابان های شهر که مرتبط با ایستگاه ها و زیر ساخت ها بوده را  مسدود و تعطیل کردند در حالی که در بعضی ایستگاه ها ۲درصد هم پیشرفت فیزیکی نداشتیم و فقط به پیمانکار گفته بودند که باید کار را شروع کند و قراردادی نوشته بودند و در سطح خیابان ها مشکلاتی برای شهروندان بوجود آورده بودند.

نخعی راد ادامه داد: در زیر زمین نیز عملا ۱۷ درصد پیشرفت حاصل شده بود  ولی اکنون در طی ۳سال پیشرفت از ۱۷ درصد به ۸۰درصد رسیده است و در حال حاضر بیشتر هم شده است . حال کار به این مهمی و با ارزشی انجام شده ولی عده ای تلاش دارند که دائم ایراد بگیرند و این همه تلاش را زیر سؤال ببرند،این در حالی است که همین آقایان  در مراسمات افتتاحیه یک لحظه از شهردار دور نمی شدند و در تمام عکس ها حاضر بودند و بعضی هم به دلیل سفر حضور نداشتند.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر افزود:این کار بزرگ انجام شده و اطلاع رسانی های لازم هم صورت پذیرفته و مردم باید بدانند که نزدیک هزار میلیارد تومان از بودجه ی شهرداری هزینه شده و شهرداری موظف است تبلیغات و اطلاع رسانی کند که نه تبلیغات مشکلی دارد و نه کار انجام شده اشکال دارد ، این پروژه اگر در دوره ی سابق شورا و شهرداری انجام شده باید در همان زمان افتتاح می شده یعنی طی همان ۵سال نه اینکه حالا که پیشرفت به ۸۰ درصد رسیده است ادعایی بکنند.

عضو شورای شهر مشهد افزود: تبلیغاتی که در مسیر این طرح عظیم  انجام شده بر اساس قاعده ایست که امام خمینی ره فرموده مبنی بر اینکه: (کارهایی را که انجام داده اید، برای مردم بگویید )،و کارهایی که انجام شده برای مردم گفته شده  در راستای همین سخن گهربار معمار کبیر انقلاب.

آقایانی که نمایندگان مدیریت قبلی شهری هستند در هر موردی که شهرداری پیشرفت کرده شروع به اعتراض و سر و صدا کردن می کنند به عنوان مثال هنگامی که پیشرفت شهرداری در زمینه ی  فضای سبز اعلام شد،همین آقایان اعتراض کردند که این آمارها  خلاف واقعیت است اما هنگامی که بررسی صورت گرفت متوجه شدند که آمار درست بوده و این پیشرفت ها واقعی است.

زمانی که آمار افزایش پارکینگ ها  اعلام شد،مجددا همین عزیزان اعتراض کردند و گفتند چرا به مردم آمار نادرست می دهید اما بازهم مشخص شد که این پیشرفت ها واقعیت داشته و همچنین زمانی که گفته شد شهرداری در دهه ی فجر دو هزار میلیار تومان افتتاحيه داشته است پرخاش و سروصدا کردند این چیزهایی که می گویید کجاست اما  با شفاف سازی قانع شدند.

رئیس کمیسیون ویژه خطوط قطار شهری شورای شهر افزود: بطور کلی هرجا موفقیتی از شورا و شهرداری مطرح بوده این آقایان خودشان را دخیل کردند اما نکته ی جالب اینجاست که همین دوستان ضمن انتقاد و فرافکنی،در بهره برداری هاو افتتاحیه ها اولین نفراتی هستند که پشت دوربین می ایستند و عکس می گیرند و  بعد از آن مجددا مصاحبه کرده و به شورا و شهرداری حمله می کنند و این بخاطر تعصب و وابستگی شان است و الا واقعیت را مردم دارند می بینند.

نخعی افزود :در سطح کشوری  افتتاحیه هایی وجود دارد که وزرای کشور برای افتتاح فلان طرح یا پروژه به سفرهای طولانی می روند  که ارزش مالی آنها میلیاردی است در حالی که در مشهد هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و  تا ما این آمار ها را مطرح میکنیم می گویند که چرا می گویید و این مسائل را  نباید مطرح کنید که این مدیریت و شورا نمود پیدا نکند.
وی افزود: شهرداری در فضای سبز ، در پارکینگ ، در روی زمین و زیر زمین بهترین عملکرد را داشته و چند برابر دوران طلایی این آقایان بوده و وقتی که این پیشرفت ها به مردم گفته می شود عصبانی می شوند و به همین دلیل هم مرتب اعتراض میکنند.
مهندس نخعی افزود: همین افرادی که از درون شورا صحبت میکنند و حاشیه می سازند،بعنوان مثال آقایی که ۲سال معاون شهردار سابق بوده،توقع دارید از شهردار سابق دفاع نکند ؟ ابتدای شورای چهارم حتی همین آقایی که معاون شهردار سابق بوده به دلیل عملکرد ضعیف نتوانست شهردارسابق را کاندیدای شهرداری معرفی کند یعنی شهردار سابق در زمان شروع شورا در وضعیتی قرار داشت که مورد قبول نبود و همین آقایانی که طرفدارش بودند جرأت نکردند از لحاظ پذیرش جامعه مطرح کنند که این شخص مجددا شهردار شود و آقای رئیسیون که معاون ایشان بود را مطرح کردند.
وی افزود: ۳هزار میلیارد بدهی از گذشته وجود داشته و اینها انتظار داشتند این شورا و شهرداری زمین گیر شود و هیچ کاری نتواند انجام بدهد و شهر ورشکست شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه این شورا و شهرداری از ۳هزار میلیارد بدهکاری،۲هزار میلیارد را تسویه کرد و هزار میلیارد باقیمانده نیز طبق برنامه ریزی، درحال تسویه است و علاوه براینکه بدهی ها را پرداخت کرده قطار شهری ای را که به گل نشسته بوده را به اینجا رسانده و افتتاح کرده و در جاهایی که آنها ادعا داشتند خوب کار می کنند ،این شورا و شهرداریپیشتاز بوده و موفقیت داشته است.
نخعی راد در مورد اینکه چرا این مسائل از درون خود شورا مطرح می شود گفت: این حرفایی که از داخل شورا بیرون می آید از افرادی است که وابسته اند و وابستگی خارجی دارند اگرچه در شورا هستند اما این وابستگی شان اجازه نمی دهد حق را ببینند و در مقابل این حقایق و کارکردها طوری عمل می کنند که گویا از حق و عملکرد ناراحت هستند.

عضو شورای چهارم اسلامی شهر مشهد در مورد ادعای سید جلال فیاضی مبنی بر عدم صداقت شهرداری در تبلیغات این طرح گفت: ایشان زمانی که شهرداری اعلام میکرد حضور نداشتند.

هم در تبلیغات شهرداری هم در تلوزیون هم در مراسم افتتاحیه مرتبا اعلام شد که ۸ ایستگاه و نیمی از خط افتتاح می شود و بقیه ی خط هم مرحله به مرحله کارهایش انجام می شود و برنامه ریزی کردیم که ان شاءلله تا پایان شهریور ماه سایر ایستگاه ها راه اندازی شود ، شهرداری در تبلیغات کاملا شفاف و صادقانه عمل کرده و خوب هم مطرح شده و این افراد به دلیل وابستگی می آیند و حرف های خلاف واقع را می گویند.

نخعی راد در مورد نامه ی ۸ تن از اعضای شورا مبنی بر شفافیت تبلیغات شهرداری در رسانه ملی اظهار داشت:

این حرفها درست نیست،ما در شورا برای تبلیغات شهرداری بودجه ی مصوب داریم . برای تبلیغات و اطلاع رسانی یک درصدی از بودجه  محاسبه و تصویب شده و بر این اساس شهرداری بهترین روش و راه ممکن را خودش می تواند انتخاب کند و شیوه و امور اجرا به عهده ی شهرداری است و این افراد نمیتوانند بگویند چرا اینگونه تبلیغ شد .مهم اینست که شهرداری در قالب بودجه ی تعیین شده به بهترین روش اطلاع رسانی کند اینکه میگویند بیت المال که درست نیست شهرداری از بودجه ی تعیین شده بهره می برد و این کارها را انجام میدهد ، حالا شما توقع نداشتید که اینگونه اطلاع رسانی شود و مردم خبردار شوند.

نخعی راد در پایان مطرح کرد: حتی ارزش ریالی مواردی که رییس جمهور میخواهد در مشهد افتتاح کند را با قطار شهری مقایسه کنید.

در کل کشور بودجه ی قطارشهری مثال زدنی است و پروژه ای به این ارزش ریالی شاید کم نظیر باشد بودجه ای معادل هزار و هفتصد میلیارد تومان در عرض ۳سال تلاش بی وقفه و باید برای این دستاورد تبلیغات و اطلاع رسانی شود و این مسائلی که مطرح می شود و گردانندگانش قصد سیاسی کاری دارند و افرادی هستند که تکلیفشان معین و معلوم الحال هستند و از نظرشان  دوره ی قبل خوب بوده و نباید دوره ای بهتر از آنها دیده شود ، نور این کار ها و دستاوردها مثل نور خورشید چشم بعضی ها را میزند و سروصدایشان را در آورده است.

نظرات

آخرین اخبار